کد خبر : 91824
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1400 - 1:16

لرستان، استانی بدون منبع آب شُرب پایدار

لرستان، استانی بدون منبع آب شُرب پایدار

ایسنا/لرستان نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: ما منبع آب شرب پایدار و قابل تنظیم در هیچ کجای استان نداریم و باید حتماً فکری جدی در این زمینه صورت بگیرد. مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بخش آب مشکل اساسی استان ما به ظلم تاریخی برمی‌گردد که در حق

لرستان، استانی بدون منبع آب شُرب پایدار

ایسنا/لرستان نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: ما منبع آب شرب پایدار و قابل تنظیم در هیچ کجای استان نداریم و باید حتماً فکری جدی در این زمینه صورت بگیرد.

مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بخش آب مشکل اساسی استان ما به ظلم تاریخی برمی‌گردد که در حق استان در بخش سدسازی شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه کل حجم سدهای مخزنی استان در صورت ایده‌آل حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب است که در سال گذشته به دلیل کمبود بارش حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد و تا امروز ۵۰ تا ۶۰ درصد بیشتر آبگیری نشده است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: حتی اگر سدها نیز کاملاً آب داشتند، به خاطر اینکه مکان و حجم سدها کفایت نکرده و پاسخگوی نیاز آبی استان در این شرایط و گرمای سخت و خشکسالی شدید نبود، پس لازم است که مسئولان کشوری به خودشان بیایند و در سدسازی استان باید کار جهادی صورت بگیرد.

ویسکرمی اضافه کرد: ما منبع آب شرب پایدار و قابل تنظیم در هیچ کجای استان نداریم و باید حتماً فکری جدی در این زمینه صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: این مسئله مقداری به مردم برمی‌گردد که همه باید بدانند که امسال خشکسالی است و باید رعایت کنند، بدون رعایت کاری نمی توان کرد، در حال حاضر چشمه‌ها در حال خشکیدن و چاه‌ها و سدهایی که داریم کم آب هستند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که خشکسالی پدیده طبیعی بود که باید از قبل با سدسازی تعدیل می‌شد، تصریح کرد: امیدواریم تابستان امسال با مدارای مردم سپری شود و در فصل پاییز شاهد بارش‌ها باشیم و نهضتی در سدسازی در استان که برخی مطالعه شده و برخی در حال ساخت است که منبع پایدار و قابل تنظیمی برای آب شرب باشد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح