کد خبر : 129502
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آذر 1400 - 1:26

ضرورت پیاده سازی اکوسیستم “خلاقیت و نوآوری” در صنایع آذربایجان شرقی

ضرورت پیاده سازی اکوسیستم “خلاقیت و نوآوری” در صنایع آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بر ضرورت پیاده سازی اکوسیستم خلاقیت و نوآوری در صنایع مهم استان مثل کفش، لوازم خانگی و حوزه سلامت تاکید کرد. پرویز محمدزاده در جلسه “مدلسازی اکوسیستم فناوری” در حوزه سلامت، اظهار کرد: خلاقیت و نوآوری مقوم اصلی توسعه جوامع به شمار

ضرورت پیاده سازی اکوسیستم "خلاقیت و نوآوری" در صنایع آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بر ضرورت پیاده سازی اکوسیستم خلاقیت و نوآوری در صنایع مهم استان مثل کفش، لوازم خانگی و حوزه سلامت تاکید کرد.

پرویز محمدزاده در جلسه “مدلسازی اکوسیستم فناوری” در حوزه سلامت، اظهار کرد: خلاقیت و نوآوری مقوم اصلی توسعه جوامع به شمار می‌رود و حتی می‌توان گفت، جامعه‌ای توسعه خواهد یافت که نوآوری در آن جریان داشته باشد.

وی نوآوری را محرک اصلی رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی در کشورهای مختلف خواند و افزود: نوآوری برای شرکت‌ها و کشورها بسیار حیاتی بوده و می‌تواند بسترهای ایجاد رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارها را در عرصه‌های ملی و بین المللی مهیا سازد.

وی با بیان این‌که وارد شدن به کسب و کارهای سلامت بسیار سخت بوده و دانش فنی زیادی می‌طلبد، گفت: باید با تنظیم مناسب قوانین و مقررات و جلوگیری از انحصارگرایی، ضمن صیانت و ارتقای سلامت مردم، فضای رقابتی را در این حوزه ایجاد کرد و نوآوری را در این عرصه ارتقا داد.

محمدزاده متذکر شد: اگر قوانین و مقررات در این عرصه به خوبی تنظیم نشود، موجبات ایجاد انحصار و کاهش رفاه اجتماعی را فراهم خواهد آورد.

وی افزود: برای پیاده سازی و ارتقای اکوسیستم فناوری در حوزه سلامت در ابتدا باید به اجزای سیستم شامل ذینفعان، ذیربطان، دست اندرکاران حوزه سلامت، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی علوم پزشکی، شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌های حوزه سلامت و صندوق‌های نوآوری و شکوفایی خطرپذیر VC، توجه شود.

به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، وی با تاکید بر لزوم توجه به روابط بین این اجزا، تصریح کرد: قوانین و مقررات رسمی حاکم بر فعالیت‌ها و کسب و کارهای حوزه سلامت، هم‌چنین رویه‌ها، فرهنگ‌ها و عرف‌های جامعه، قواعد بازی در این حوزه را مشخص می‌کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح