کد خبر : 98397
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1400 - 20:29

ضرورت بهبود در رویه سنجش و پذیرش/ حضور جزیره‌های متعدد در حوزه آموزش

ضرورت بهبود در رویه سنجش و پذیرش/ حضور جزیره‌های متعدد در حوزه آموزش

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در سیستم سنجش و پذیرشِ ما، همه می‌خواهند ادامه تحصیل دهند،گفت: سیستم آموزش کشور و سیاستگذاری‌ها در ایران خیلی متمرکز نیست و جزیره‌های متعددی در حوزه آموزش داریم به طوریکه دانشگاه‌های اطلاعاتی، سیاسی و حوزوی داریم که هر کدام سیاست‌های خاص خودشان را دارند. به گزارش ایسنا، ابراهیم

ضرورت بهبود در رویه سنجش و پذیرش/ حضور جزیره‌های متعدد در حوزه آموزش

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در سیستم سنجش و پذیرشِ ما، همه می‌خواهند ادامه تحصیل دهند،گفت: سیستم آموزش کشور و سیاستگذاری‌ها در ایران خیلی متمرکز نیست و جزیره‌های متعددی در حوزه آموزش داریم به طوریکه دانشگاه‌های اطلاعاتی، سیاسی و حوزوی داریم که هر کدام سیاست‌های خاص خودشان را دارند.

به گزارش ایسنا، ابراهیم خدایی در همایش “ملی سنجش علمی و آزمون‌های ورودی آموزش عالی با مبنای چالش‌ها و راهکارها” ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ما تلاش داریم موضوعی که چالش امروز است را بیان کنیم تا با نظر و نقش علما و دانشمندان آن را مرتفع کنیم. مبانی، چالش‌ها و راهکارها محور اصلی این همایش است تا در وضعیت نظام سنجش و پذیرش دانشجو یک تحول ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: نظام سنجش و پذیرش دانشجوی ما مشابهی درهیچ جای دنیا ندارد. البته شاید در بخش‌هایی مشابهت باشد. آنچه که ما را متفاوت کرده این است که پارلمان کشور ما نیز به موضوع سنجش و پذیرش و آزمون‌های ورودی می‌پردازد.

دکتر خدایی گفت: البته ما سازمان‌های آزمون ساز حرفه‌ای متعددی در دنیا داریم اما سیستم پذیرش آنها مانند کشورما نیست لذا این مساله ما را از دیگران متمایز می‌کند. مخاطبان آزمون‌های ما به لحاظ گستردگی زیاد هستند در نتیجه افرادی که در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی فعالیت دارند را تحریک می‌کند. طبیعتاً نگاه سیاسی و اجتماعی، نظام سنجش و پذیرش را نیز متاثر می‌کند.

رییس شورای سیاست‌گذاری همایش گفت: در هیچ کجای دنیا اینگونه نیست که مانند تربیت معلم به وسیله سیستم سنجش و پذیرش استخدام انجام شود.سیستم آموزش کشور و سیاستگذاری‌ها در ایران خیلی متمرکز نیست و جزیره‌های متعددی در حوزه آموزش داریم. در این سیستم دانشگاه‌های اطلاعاتی، سیاسی و حوزوی داریم که هر کدام سیاست‌های خاص خودشان را دارند.

رییس سازمان سنجش افزود: در سیستم سنجش و پذیرشِ ما، همه می‌خواهند ادامه تحصیل دهند، البته در دنیا اینگونه نیست. کنکور و آزمون‌های ورودی علت نیست، معلول است. در برخی سیاستگذاری‌ها مشکلاتی پیش آمده که نقاط ضعف و مشکلات آن را در کنکور مشاهده می‌کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر خدایی در پایان اظهار کرد: ما باید در نهایت، محورهای علمی را به سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه انتقال بدهیم‌. ما نگاه نقادانه و جدی را در این همایش خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تور کربلا

دانلود آهنگ

تبلیغات در ایتا

عمیرگاه نیسان مورانو

واچ تایم یوتیوب

خرید گرافیت خشک

تقویت انتن موبایل

دانلود برنامه صندوق وام خانگی

تعمیر گیربکس لیفان

دمپر موتور مشعل

فتوسل مشعل

شیر فشار شکن

رله مشعل

شیر برقی گاز

امداد خودرو

قالیشویی شرق تهران

ساخت غرفه ارزان در نمایشگاه بین المللی

قهوه سوپریم دکتر بیز

قرص لاغری بلک اسلیم

قطعات کامپیوتر و سرور

واچ تایم یوتیوب

سلفون opp

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح