کد خبر : 131978
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 - 1:30

صادرات ۱۳.۵تن«آنغوزه» از کهگیلویه و بویراحمد به کشورهای اروپایی و امارات در سالجاری

صادرات ۱۳.۵تن«آنغوزه» از کهگیلویه و بویراحمد به کشورهای اروپایی و امارات در سالجاری

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سالجاری ۱۳.۵تن «آنغوزه» از این استان به دیگر کشورهای اروپایی و امارات صادر شده است. وی ادامه داد: بازرگانان کشور تولید شده از طریق کشورها کشور هند به کشور امارات متحده و کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه صادر می

صادرات ۱۳.۵تن«آنغوزه» از کهگیلویه و بویراحمد به کشورهای اروپایی و امارات در سالجاری

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سالجاری ۱۳.۵تن «آنغوزه» از این استان به دیگر کشورهای اروپایی و امارات صادر شده است. وی ادامه داد: بازرگانان کشور تولید شده از طریق کشورها کشور هند به کشور امارات متحده و کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه صادر می کنند.

گودرز باقری فرد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت گیاهان دارویی «آنغوزه» و «باریجه» انتخاب شده است.

وی اظهارکرد: سالانه بیش از ۱۰ تن شیرابه آنغوزه در این استان بسته بهره‌برداران بومی تولید می شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم آنغوزه سال های گذشته ۴۰۰ هزار تومان به فروش می رسید.

باقری فرد تصریح کرد: در سالجاری ۱۳ و نیم تن آنغوزه بهره برداری و از این استان به دیگر کشورها صادر شده است.

وی ادامه داد: بازرگانان کشور تولید شده از طریق کشورها کشور هند به کشور امارات متحده و کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه صادر می کنند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین ۵۰۰۰ کیلوگرم میوه بنه از این استان صادر شده و ۲۵ تن صمغ بادام کوهی نیز صادر شده است.

باقری فرد تصریح کرد: این گیاهان و محصولات کوهی در صنایع دارویی و آرایشی کاربرد دارند.

وی بیان کرد: از محل بهره برداری از گیاهان و محصولات کوهی بهره‌برداران بومی ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کرده‌اند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح