کد خبر : 63620
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مهر 1400 - 21:51

شکایت علیه اَره به دستان غیر مجاز درختان جنگلی

شکایت علیه اَره به دستان غیر مجاز درختان جنگلی

 محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست دیواندره با رصد،کنترل و پایش مستمر زیستگاه های حوزه استحفاظی به ویژه منطقه حفاظت شده چهل چشمه و سارال، دو نفر خاطی را که اقدام به قطع ۳ اصله درخت خودرو بید کرده بودند شناسایی و دستگیر کردند. رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیواندره خبرداد: نیروهای یگان حفاظت

شکایت علیه اَره به دستان غیر مجاز درختان جنگلی

 محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست دیواندره با رصد،کنترل و پایش مستمر زیستگاه های حوزه استحفاظی به ویژه منطقه حفاظت شده چهل چشمه و سارال، دو نفر خاطی را که اقدام به قطع ۳ اصله درخت خودرو بید کرده بودند شناسایی و دستگیر کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیواندره خبرداد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در جریان گشت و کنترل منطقه و پایش زیستگاههای منطقه حفاظت شده استان، مشاهده کردند که دو نفر بدون هرگونه مجوز قانونی مبادرت به قطع ۳  اصله درخت بید خودرو کرده و به قصد قاچاق و انتقال، آنها را قطعه قطعه می کردند.

وی تصریح کرد: درختان قطع شده از نوع خودرو و منابع ملی در منطقه حفاظت شده بود و از این خاطیان علاوه بر درخت ها تعداد یک اره برقی  نیز کشف وتوقیف شد و پرونده آنها برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

مسعود عسگری افزود: هر گونه برداشت بدون ضابطه از منابع ملی و بهره برداری از آن در مناطق بدون مجوز قانونی ممنوع است و وفق قوانین و مقررات مربوطه با افراد خاطی برخورد می شود.

شایان ذکر است که درختان کارخانه های سازنده اکسیژن هستند و با جذب دی اکسیدکربن عملکردی حیاتی برای کاهش آلودگی و تلطیف هوا دارند و به عنوان تثبیت کننده خاک نقشی اساسی در جلوگیری از ایجاد سیل در طبیعت ایفا می کنند؛ اما متأسفانه افراد سودجو حتی به این درختان هم رحم نمی کنند و کمر همت بسته اند تا این ارزش های حیاتی را ریشه کن کنند.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح