کد خبر : 7285
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهریور 1400 - 0:56

رخ دادن اعمال مجرمانه در جامعه و ضایع شدن حقوق کسی را نباید به دین نسبت داد

رخ دادن اعمال مجرمانه در جامعه و ضایع شدن حقوق کسی را نباید به دین نسبت داد

 معاون فرهنگی دانشگاه لرستان گفت: چنانچه اجحاف، ستمی و اعمال مجرمانه‌ای درجامعه رخ می‌دهد و حق و حقوق کسی ضایع می‌شود نباید آن را به دین نسبت داد بلکه این رفتارها منافی دین هستند و با سیره ائمه (ع) مغایرت دارد. حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی اصل در گفت‌وگو با ایسنا درباره نقش امام

رخ دادن اعمال مجرمانه در جامعه و ضایع شدن حقوق کسی را نباید به دین نسبت داد

 معاون فرهنگی دانشگاه لرستان گفت: چنانچه اجحاف، ستمی و اعمال مجرمانه‌ای درجامعه رخ می‌دهد و حق و حقوق کسی ضایع می‌شود نباید آن را به دین نسبت داد بلکه این رفتارها منافی دین هستند و با سیره ائمه (ع) مغایرت دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی اصل در گفت‌وگو با ایسنا درباره نقش امام چهارم شیعیان (ع) در اشاعه پیام نهضت عاشورا اظهار کرد: امام سجاد (ع) از شاهدان حادثه خونین کربلا بود که در در مسیر عراق تا شام اقدام به روشنگری در مورد ماهیت بنی‌امیه کرد و البته این حکمت الهی بود که خاندان پیامبر(ص) در این مسیر قرار بگیرند و به اشاعه فرهنگ و اهداف عاشورا بپردازند.
وی با بیان اینکه در مسیر حرکت اسرای کربلا به سمت کوفه و شام، پیرمردی به امام (ع) اهانت و آنان را نفرین و اما بدون آنکه دل آزرده شود گفت پیرمرد آیا قرآنی می‌خوانی و در پاسخ گفت بله قرآن می‌خوانم و امام سجاد (ع) این آیات را تلاوت کردند که «قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّهَ فِی الْقُرْبی و … »  و گفت به خدا سوگند قربی ما اهل بیت رسول الله (ص) هستیم و همچنین آیه «إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَیتِ وَیُطَهِّرَکُم تَطهیرًا» تلاوت کردند و فرمودند خداوند اراده کرده است که اهل بیت پیامبر (ص) را از هر حیث و ناپاکی دور بدارد و این پیرمرد منقلب کرد که شروع به استغفار کرد.
معاون فرهنگی دانشگاه لرستان گفت: امام سجاد (ع) با روشنگری ابعاد و اهداف حادثه کربلا را بیان می‌کرد تا مردم ار از جهالت نجات دهد.
عضو هیات علمی گروه آموزشی معارف اسلامی و فلسفه اسلامی بیان کرد: در مجلس یزید این امام همام با روشنگری چهره دوم نفاق را برانداختند و حقیقت یزید و بنی‌امیه را افشا کردند و در همان مجلسی که یزید تدارک دیده بود صدای ضجه مردم بلند شد و حضار متوجه جنایات آنان شدند.
وی عنوان کرد: حضرت زین‌العابدین علاوه بر این مجالس عمده و مهم در تمام مدت ۳۴ سالی که در جامعه حضور داشتند هر فرصتی که پیش می‌آمد مظلومیت شهدای کربلا و امام حسین (ع) را گوشزد و یادآوری می‌کرد و با این روش واقعه کربلا که اتفاق بزرگ جهان اسلام بود را زنده نگه می‌داشت.
فلاحی اصل اضافه کرد: امام سجاد (ع) ابعاد این حماسه را در ابعاد عرفانی متبلور کردند و با اثر زیبای صحیفه سجادیه که مناجات با خداوند بود حماسه و عرفان را باهم ممزوج کرد و اگر امام حسین (ع) در کربلا برای احیای دین جدش قیام کرد و خون داد، حضرت سجاد (ع)  پیام را رساند.
معاون فرهنگی دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه کربلا دو چهره دارد یک چهره که امام حسین (ع) و یارانش خون دادند و دیگری پیام بود که حضرت زینب (س) در مقطعی و امام سجاد (ع) در بیشتر مقاطع به عهده گرفتند و این وظیفه الهی را به انجام رساندند، عنوان کرد: با توجه به تعبیر شهید دکتر مطهری که می‌گوید شمر ۱۴۰۰ سال پیش مرد و باید شمر امروز را بشناسیم.
وی گفت: شمر امروز چهره‌های خبیثی است که قدرت دنیا در اختیار آنهاست و فرهنگ تولید و صادر و جامعه را مسخ و شریعت را دچار مشکل می‌کنند و این‌ها شمرها را باید بشناسیم و شرایط امروز را باید درک کرد.
فلاحی اصل بیان کرد: سید و سالار شهیدان این تشخیص را ایجاد کرد که بنی‌امیه وبنی‌عباس غیر اسلام هستند و این تشخیص نیز باید در جامعه ایجاد شود که اگر اجحاف، ستمی و اعمال مجرمانه‌ای در جامعه رخ می‌دهد و حق و حقوق کسی ضایع می‌شود نباید آن را به دین نسبت داد بلکه این رفتارها منافی دین هستند و با سیره ائمه (ع) مغایرت دارد.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح