کد خبر : 130544
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آذر 1400 - 21:10

راه اندازی سیستم اتوماتیک تولید نشا در مرکز تحقیقات سیستان

راه اندازی سیستم اتوماتیک تولید نشا در مرکز تحقیقات سیستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سیستان گفت: سیستم اتوماتیک تولید نشا در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سیستان راه اندازی شد. دکتر نارویی راد در گفت وگو با ایسناوافزود: امروزه در کشور و دنیا سطح بسیار زیادی از مزارع سبزی و صیفی از بذر هیبرید استفاده

راه اندازی سیستم اتوماتیک تولید نشا در مرکز تحقیقات سیستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سیستان گفت: سیستم اتوماتیک تولید نشا در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سیستان راه اندازی شد.

دکتر نارویی راد در گفت وگو با ایسناوافزود: امروزه در کشور و دنیا سطح بسیار زیادی از مزارع سبزی و صیفی از بذر هیبرید استفاده می نمایند، معمولا سبزیجات و یا محصولاتی که با نشا تولید می شود از یکنواختی بیشتری برخوردار است و قطعا در منطقه سیستان با توجه به شرایط آب و هوایی و ناپایداری آب و همچنین صرفه جویی در مصرف آب کاشت محصولات نشایی کمک به سزایی در تولید پایدار بخش کشاورزی خواهد داشت.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سیستان اظهار کرد: در منطقه سیستان باید زراعت و باغبانی به سمت کشاورزی سازگار با شرایط خشک هدایت گردد.

وی ادامه داد: معمولا محصولات نشایی دارای فصل رشد کوتاهتری نسبت به شرایط کشت نرمال خواهند داشت و تولید نشا با هدف تولید محصولات زودرس، کاهش هزینه و مصونیت تولید آنها در محیط های کنترل شده باعث می شود تا به تولید گیاهان عاری از آفات و بیماریها و تنش های محیطی زنده و غیر زنده مصون باشند و یکی دیگر از مزایای کشت های نشایی در اوایل دوره رشد حذف عملیات وجین و تنک کردن که منجر به کاهش هزینه ها می گردد خواهد شد.

نارویی راد از دیگر مزایای کشت های نشایی را استفاده متناسب از زمین، کاهش در استفاده از میزان بذر  و افزایش کیفیت کشت و استفاده از بوته های قوی در زمان کاشت دانست و اضافه کرد: با توجه به شرایط منطقه کشت های نشایی ۲۰ تا ۳۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد  و حتما بومی سازی کشت های نشایی بایستی در منطقه مد نظر قرار گیرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح