کد خبر : 119531
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آذر 1400 - 21:36

در “نوروز” از خودتان غافل نشوید/ “چاقی” در کمین است!

در “نوروز” از خودتان غافل نشوید/ “چاقی” در کمین است!

یک کارشناس تغذیه توصیه کرد: افراد در تعطیلات نوروز مراقبت ویژه ای در خصوص تغذیه خود داشته و از ورزش و تحرک غافل نشوند تا بعد از نوروز با افزایش وزن ناگهانی مواجه نشوند. فرزاد بابایی در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه بطور معمول رژیم غذایی افراد در

یک کارشناس تغذیه توصیه کرد: افراد در تعطیلات نوروز مراقبت ویژه ای در خصوص تغذیه خود داشته و از ورزش و تحرک غافل نشوند تا بعد از نوروز با افزایش وزن ناگهانی مواجه نشوند.

فرزاد بابایی در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه بطور معمول رژیم غذایی افراد در نوروز دچار تغییر شده و از حالت عادی خارج می‌شود، گفت: در این ایام با توجه به دید و بازدیدهای فراوان ونوع خوراکی های خاصی که برای نوروز تهیه می شود از جمله آجیل و شیرینی، تغذیه افراد تا حدی زیادی دستخوش تغییر می شود.

وی افزود: با توجه به دید و بازدیدهای فراوان افراد در طول یک روز میزان زیادی کالری مصرف کرده و از طرفی با توجه به کاهش تحرک در ایام تعطیلات، به طور معمول بعد از پایان تعطیلات با افزایش وزن مواجه می شوند.

این کارشناس تغذیه در همین راستا توصیه کرد: افراد حتما در طول تعطیلات به حجم مواد غذایی مصرفی خود توجه کرده و درصورت مصرف اقلامی مانند آجیل و شیرینی حتما از میزان مصرف نان و برنج در وعده های اصلی غذایی کم کنند.

وی با بیان اینکه لزومی ندارد افراد حتما در میهمانی ها آجیل و شیرینی مصرف کنند، گفت: بهتر است در میهمانی ها ترجیحا از میوه استفاده شود و مصرف آجیل و شیرینی به حداقل برسد.

بابایی خاطرنشان کرد: در خصوص میوه هم نباید زیاده روی شود و توصیه می شود افراد چهار تا پنج واحد میوه در طول روز مصرف کرده و مصرف میوه ها باید به عنوان میان وعده باشد.

وی نسبت به مصرف میوه بلافاصله بعد از وعده های اصلی غذا هشدار داد و افزود: میوه ها هم کالری دارند و اگر بلافاصله بعد از وعده های اصلی غذا مصرف شوند می تواند زمینه ساز ابتلا به کبد چرب شود.

این کارشناس تغذیه در خصوص میزان مصرف آجیل و شیرینی هم یادآور شد: توصیه می شود آجیل به میزان یک دوم فنجان در طول روز مصرف شود و برای شیرینی هم روزانه مصرف یک یا دو عدد شیرینی خشک کوچک بیشتر توصیه نمی شود.

بابایی با اشاره به افزایش سفرها در این نوروز، گفت: توصیه می شود در طول مسیر سفر به جای تنقلاتی مانند آجیل و شیرینی، حتما از میوه استفاده شود و علاوه بر این توصیه می شود افراد به جای انواع نوشابه از آب معمولی استفاده کنند.

وی نسبت به تهیه غذا از رستوران های بین راهی نامعتبر هشدار داد وافزود: ترجیحا بهتر است درطول سفر، افراد خود غذا پخت و تهیه کنند.

بابایی با بیان اینکه تعداد بیماران بخش قلب به طول معمول بعد از تعطیلات نوروز افزایش می یابد گفت: در همین راستا توصیه می شود همه افراد ضمن رعایت نکات تغذیه ای، ورزش و تحرک را در این روزها فراموش نکنند.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح