کد خبر : 41408
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1400 - 23:07

تولید ۶۰ هزار تن پنبه در مغان

تولید ۶۰ هزار تن پنبه در مغان

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با آغاز برداشت محصول پنبه پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۶۰ هزار تن وش پنبه در استان اردبیل تولید و روانه کارخانه‌های پنبه‌ پاک‌کنی شود. خلیل نیکشاد ۱۹ مهرماه در جریان بازدید از مزارع مغان اظهار کرد: بعد از سال‌ها توقف تولید طلای سفید در شمال استان، کاشت این

تولید 60 هزار تن پنبه در مغان

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با آغاز برداشت محصول پنبه پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۶۰ هزار تن وش پنبه در استان اردبیل تولید و روانه کارخانه‌های پنبه‌ پاک‌کنی شود.

خلیل نیکشاد ۱۹ مهرماه در جریان بازدید از مزارع مغان اظهار کرد: بعد از سال‌ها توقف تولید طلای سفید در شمال استان، کاشت این محصول از دو سال پیش رونق مضاعفی گرفته و هم اکنون بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مستعد مغان به کشت پنبه اختصاص یافته است.

وی به افزایش ۲۰ درصدی تولید این محصول و کشت پنبه اشاره کرد و گفت: با مساعد شدن شرایط جوی برداشت پنبه در مغان آغاز شده و در شهرستان‌های پارس‌آباد، اصلاندوز و بیله‌سوار تا سه ماه آینده برداشت پنبه به انجام خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل قیمت تضمینی خرید این محصول را ۲۲۰ تا ۲۷۰ هزار ریال اعلام کرد و افزود: امیدواریم با استقبال کشاورزان در سال‌های آینده تولید این محصول افزایش یافته و توان تأمین نیازمندی‌ کارخانه‌های نساجی را در استان شاهد باشیم.

نیکشاد همچنین به برداشت طلای سبز در جنوب استان اردبیل نیز اشاره کرد و ادامه داد: برداشت گردو از باغات مشگین‌شهر آغاز شده و امسال به همت باغداران جشنواره طلای سبز به شکرانه برداشت این محصول در کلور اجرایی شد.

وی از کلور به عنوان پایتخت تولید گردو یاد کرد و گفت: امیدواریم بهترین و با کیفیت‌ترین گردوها از باغات جنوب استان برداشت و روانه بازار شود تا اهالی استان و سایر مناطق از این تولیدات استفاده کنند.

نیکشاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با اجرای طرح‌های مختلف در باغات گردوی جنوب استان به ویژه سرشاخه‌ کاری سعی بر این است تا ظرفیت تولید گردو در باغات تا دو برابر افزایش یافته و در کنار آن کیفیت محصول نیز ارتقا یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: با طرح‌های توسعه‌ای در بخش زراعت و باغات در سال زراعی جاری سعی خواهیم کرد تا در کنار افزایش توان تولید به کشاورزان اعم از زارعین و باغداران کمک کنیم تا محصولات متنوعی را به بازار عرضه کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح