کد خبر : 128335
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1400 - 21:18

تخلیه ۳۰ روستای در معرض خطر سیلاب در چهارمحال و بختیاری

تخلیه ۳۰ روستای در معرض خطر سیلاب در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تخلیه ۳۰ روستای در معرض خطر سیلاب در استان اظهار کرد: بعد از لرستان، چهارمحال و بختیاری بالاترین میزان بارش‌ها را در روزهای گذشته داشته و شهرستان کوهرنگ با ۳۵۰ میلیمتر بارش طی ۲ اخیر، رکوردار بالاترین بارش ها در کشور است. به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال

تخلیه 30 روستای در معرض خطر سیلاب در چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تخلیه ۳۰ روستای در معرض خطر سیلاب در استان اظهار کرد: بعد از لرستان، چهارمحال و بختیاری بالاترین میزان بارش‌ها را در روزهای گذشته داشته و شهرستان کوهرنگ با ۳۵۰ میلیمتر بارش طی ۲ اخیر، رکوردار بالاترین بارش ها در کشور است.
به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – اقبال عباسی شامگاه یکشنبه در گفت و گوی زنده تلویزیونی در شبکه خبر و شبکه استانی جهانبین اظهار کرد: گزارش‌های هواشناسی حاکی از شدت بارش‌ها برای بامداد دوشنبه است و این موضوع وقوع سیلاب، سرریز شدن سدهای خاکی، رانش زمین و ریزش کوه را در مناطق کوهستانی و شهرستان کوهرنگ بسیار زیاد کرده است.
وی ادامه داد: به مردم مناطق در معرض خطر سیل اطلاع رسانی‌های لازم انجام شده و توصیه می‌شود افراد از قرار گرفتن در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌ها و رفتن به ارتفاعات استان خودداری کنند.
عباسی پیشگیری از خسارت جانی را اولویت برنامه‌های ستاد مدیریت بحران استان عنوان کرد و گفت: با اقدامات پیشگیرانه و تهمیدات انجام شده در سیلاب هفته گذشته و در مواجهه با موج دوم بارش‌ها تاکنون هیچگونه خسارت جانی در استان نداشته‌ایم.
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این در حالی است که سیلاب هفته گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت در استان برجای گذاشت که ۱۷۷ میلیار تومان آن در حوزه زیربنایی، ۱۵۲ میلیارد تومان آن خسارت به بخش کشاورزی و ۷۱ میلیارد تومان آن خسارت به واحدهای مسکونی استان بوده است.
عباسی با اشاره به مصوبه دولت در خصوص جبران خسارت‌های ناشی از وقوع سیلاب در استان گفت: نگرانی در خصوص جبران خسارت‌ها وجود ندارد و دولت قول داده تا نظیر تمهیداتی که در خصوص جبران سیلاب استان گلستان در نظر گرفته به استان چهارمحال و بختیاری نیز اختصاص دهد.
وی خاطرنشان کرد: دولت در مرحله نخست ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت‌های ضروری و اولویت‌دار استان و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به استان اختصاص داده است.
استاندار به تمهیدات انجام شده در مواجهه با وقوع سیلاب در استان اشاره کرد و گفت: جلوگیری از ورود عشایر کوچرو به استان، آماده باش مدیران و توزیع آنها در شهرستانهای استان، اطلاع رسانی گسترده از طریق خبرگزاری‌ها، فضای مجازی و صدا وسیما و همراهی و همد‌لی مردم و مسئولان سبب شد تا سیلاب اخیر خسارت جانی در استان نداشته باشد.
عباسی با اشاره به تخلیه ۳۰ روستای در معرض خطر سیلاب در استان اظهار کرد: بعد از لرستان، چهارمحال و بختیاری بالاترین میزان بارش‌ها را در روزهای گذشته داشته و شهرستان کوهرنگ با ۳۵۰ میلیمتر بارش طی ۲ اخیر، رکوردار بالاترین بارش ها در کشور است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح