کد خبر : 72478
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 19:24

تجهیز آزمایشگاه مولکولی کردستان به دستگاه تشخیص سریع سل

تجهیز آزمایشگاه مولکولی کردستان به دستگاه تشخیص سریع سل

ایسنا/کردستان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تجهیز آزمایشگاه مولکولی استان به یک دستگاه تشخیص مولکولی سریع سل (Genexpert ) خبر داد. ابراهیم قادری اظهار کرد: در راستای دسترسی آسان و عادلانه به خدمات نوین، آزمایشگاه مولکولی استان به یک دستگاه تشخیص مولکولی سریع سل (Genexpert ) مجهز شده است. وی ضمن تبریک به

تجهیز آزمایشگاه مولکولی کردستان به دستگاه تشخیص سریع سل

ایسنا/کردستان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تجهیز آزمایشگاه مولکولی استان به یک دستگاه تشخیص مولکولی سریع سل (Genexpert ) خبر داد.

ابراهیم قادری اظهار کرد: در راستای دسترسی آسان و عادلانه به خدمات نوین، آزمایشگاه مولکولی استان به یک دستگاه تشخیص مولکولی سریع سل (Genexpert ) مجهز شده است.

وی ضمن تبریک به مردم استان و کارکنان فعال در حوزه مبارزه با سل افزود: امید است این موفقیت، گام مهمی در ارتقای سلامت استان و بهبود و گسترش کیفیت خدمات در حوزه تشخیص، درمان و مراقبت بیماری سل باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: دستگاه تشخیص مولکولی سریع سل با همکاری و مشارکت سازمان بهداشت جهانی تهیه شده است. دکتر قادری با اشاره به اینکه به واسطه این دستگاه‌، علاوه بر تشخیص سل مقاوم به درمان، تشخیص سل در فاصله زمانی کمتر از ۹۰ دقیقه امکان پذیر است، تصریح کرد: در حالت عادی و با استفاده از روش های معمول، فرایند تشخیص بیش از یک ماه به طول میانجامد.

بە گزارش ایسنا و بە نقل از روابط عمومی دانشگاە علوم پزشکی کردستان، وی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی و شروع به کار این دستگاه، روند تشخیص و بررسی مقاومت دارویی و نیز درمان موفق بیماران مسلول، تحولی بزرگ و قابل توجه می‌یابد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ذکر اینکه پیشتر برای تشخیص مقاومت دارویی سل و شناسایی گونه‌های مقاوم به آنتی بیوتیک، نمونه‌ها به آزمایشگاه‌ قطب کشور، ارسال می‌شد که از نظر صرف هزینه و تسریع در جواب دهی، مشکلاتی ایجاد شده بود، گفت: با راه اندازی این دستگاه، مشکلات مذکور رفع خواهد شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح