کد خبر : 115478
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 - 1:10

بیکاری کرونایی را با یخچال پر نکنیم/ کنترل وزن با نیم ساعت طلایی

بیکاری کرونایی را با یخچال پر نکنیم/ کنترل وزن با نیم ساعت طلایی

ایسنا/گیلان یک متخصص تغذیه گفت: وقتی حوصله مان سر می رود و بیکار می شویم به خوراکی گرایش پیدا می کنیم و معمولا انتخاب های پرکالری و قنددار داریم لذا بیکاری کرونایی را با یخچال پر نکنیم! دکتر مرجان مهدوی روشن، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم جلوگیری از افزایش وزن در روزهای کرونایی، اظهار کرد:

بیکاری کرونایی را با یخچال پر نکنیم/ کنترل وزن با نیم ساعت طلایی

ایسنا/گیلان یک متخصص تغذیه گفت: وقتی حوصله مان سر می رود و بیکار می شویم به خوراکی گرایش پیدا می کنیم و معمولا انتخاب های پرکالری و قنددار داریم لذا بیکاری کرونایی را با یخچال پر نکنیم!

دکتر مرجان مهدوی روشن، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم جلوگیری از افزایش وزن در روزهای کرونایی، اظهار کرد: شرایط ایجاد شده در جامعه به واسطه شیوع کرونا و اهمیت ماندن در خانه جهت شکستن زنجیره انتقال این بیماری، سبک زندگی ما را دچار تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه انتخاب های غذایی در روزهای کرونایی بسیار مهم است، افزود: باید تغذیه مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم سیستم ایمنی بدن را برای پیشگیری از کرونا قوی تر کنیم، اما محدودیت های ایجاد شده در سبک زندگی ما می تواند بر این انتخاب های غذایی اثرگذار باشد.

این متخصص تغذیه، یک رژیم غذایی درست و اصولی را لازمه سلامتی انسان دانست و تصریح کرد: رژیم غذایی اگر اصولی باشد نه تنها برای سلامتی ضرر ندارد، بلکه ما می توانیم با یک رژیم غذایی درست در عین حال که وزن کم می کنیم، سیستم ایمنی بدن را ارتقا ببخشیم.

مهدوی روشن، با اشاره به باورهای غلط تغذیه ای درباره کرونا، یادآور شد: برخی خیال می کنند چون بیماری کرونا شیوع پیدا کرده، باید خیلی غذا بخوریم تا خودمان را قوی کنیم، اما تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق کنترل وزن با حذف غذای مصرفی کاملا فرق دارد.

وی بی تحرکی را یکی از عوامل مهم اضافه وزن دانست و تصریح کرد: این ایام که بیشتر در خانه هستیم، نباید دچار بی تحرکی و کم تحرکی شویم لذا تمام فعالیت های بدنی برای کاهش وزن در داخل خانه انجام شود؛ به گونه ای که ضربان قلب بالا رود و نفس نفس زدن اتفاق بیفتد.

این متخصص تغذیه، کنترل وزن، کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی را نتیجه نیم ساعت ورزش کردن روزانه دانست و متذکر شد: نیاز نیست حتما در فضای باز ورزش کنیم و تجهیزات خاص ورزشی داشته باشیم، بلکه دراز و نشست و نرمش و استفاده از کش های ورزشی در داخل خانه امکان پذیر است.

مهدوی روشن، رفتن به سراغ یخچال را یکی از عادات غذایی نادرست در هنگام بیکاری دانست و اظهار کرد: وقتی حوصله مان سر می رود به خوراکی گرایش پیدا می کنیم و معمولا انتخاب های پرکالری و قنددار داریم. البته این خوراکی ها تا حدی مناسب است، اما باید اصول مصرف آن را رعایت کنیم تا دچار اضافه وزن و چاقی به ویژه در روزهای خانه نشینی نشویم لذا بیکاری کرونایی را با یخچال پر نکنیم!

وی خواستار افزایش مصرف سبزی جات شد و عنوان کرد: سبزی جات یکی از بهترین انتخاب های غذایی است، زیرا در عین حال که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، کالری پایین دارد و حتی با مصرف زیاد سبزی جات هم نگران اضافه وزن نخواهیم بود.

این متخصص تغذیه، فرهنگ غذایی گیلان را عجین با سبزی جات دانست و تصریح کرد: توصیه می شود در ایام کرونایی غذاهای محلی گیلان که عمدتا با سبزی جات درست می شود را مصرف کنید. همچنین برای تامین پروتئین، مصرف سفیده تخم مرغ و حبوبات مورد تایید است. البته سبزی جات نباید زیاد سرخ شود و حرارت بالا ببیند، زیرا ارزش غذایی آن کاهش می یابد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح