کد خبر : 89935
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1400 - 1:54

به استادان قرآنی ایران و کلاس‌های درس اخلاق مراجع تقلید مدیون هستیم

به استادان قرآنی ایران و کلاس‌های درس اخلاق مراجع تقلید مدیون هستیم

مسؤل مجمع انکشافی حافظان و قاریان قرآن کریم هرات دردیداربا وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت:مدیون استادان قرآنی جمهوری اسلامی ایران و کلاس‌های درس اخلاق مراجع تقلید ایرانی هستیم. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،در این دیدار خالق از فعالیت‌های قرآنی مجمع انکشافی حافظان و قاریان قرآن

به استادان قرآنی ایران و کلاس‌های درس اخلاق مراجع تقلید مدیون هستیم

مسؤل مجمع انکشافی حافظان و قاریان قرآن کریم هرات دردیداربا وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت:مدیون استادان قرآنی جمهوری اسلامی ایران و کلاس‌های درس اخلاق مراجع تقلید ایرانی هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،در این دیدار خالق از فعالیت‌های قرآنی مجمع انکشافی حافظان و قاریان قرآن کریم در شهر هرات که نزدیک به دو دهه فعالیت قرآنی موفق داشته اند تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این دیدار،استاد خدام الحسینی مسئول انجمن انکشافی حافظان و قاریان قرآنکریم هرات درسخنانی افزود:مجمع انکشافی حافظان و قاریان قرآن کریم در شهر هرات دارای ۱۸۲ حلقه آموزشی قرآن کریم در زمینه ای حفظ، روخوانی و روانخوانی، صوت و لحن و … را دارا می باشد که هر کدام از حلقه‌های درسی از ۱۰۰ الی ۳۰۰ جوان و نوجوان دختر و پسر تشکیل داده است، که خوشبختانه طی دو دهه اخیر توانسته است چندین هزار قاری و حافظ قرآن کریم دختر و پسر را تحویل جامعه اسلامی شهر هرات نماید.

وی در ادامه افزودند: ما مدیون اساتید قرآنی جمهوری اسلامی ایران هستیم و مکرر برنامه‌های قرآنی عزیزان را پیگیری می‌کنیم، از کلاس‌های حضرت حجت‌الاسلام محسن قرائتی،کلاس‌های حضرت آیت‌الله جواد آملی، آیت‌الله مکارم شیرازی و دیگر بزرگواران که در حوزه‌های قرآنی برنامه‌های آموزشی داشته اند کمال استفاده را داشته ایم.

خدام الحسینی  درادامه تاکید کرد:مرجع آموزشی ما در حوزه تفسیر قرآن کریم، تفسیر المیزان حضرت استاد علامه طباطبایی رحمه الله علیه و همچنین تفسیر نمونه حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی است که طی سال‌ها بهره‌های فراوانی از محضر این اساتید برده‌ایم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انجمن انکشافی حافظان و قاریان قرآن کریم هرات، همراه و همکار با شورای اخوت اسلامی هرات بوده و هست و محور فعالیت‌های این انجمن مباحث تقریبی و وحدت بین جامعه اسلامی بوده است.

او اظهار کرد:درطول سال مسابقات سراسری بین استان هرات برگزار می‌شود که به صورت عمومی هم از قاریان و حافظان قرآن کریم اهل سنت و هم اهل تشیع در آن حضور دارند و اساتید قرآنی در این شهر گرد هم می‌نشینند و عادلانه مسابقات قرآنی کریم را بدون هیچ اختلافی رسیدگی می‌کنند و تا کنون  روحیه اخوت و برادری بین همه اقشار قرآنی هرات برقرار و استوار بوده است و خواهد بود.

خالق نیا نیز گفت: قرآن کریم محور وحدت امت اسلامی است و چه خوب است که مجموعه‌های قرآنی شهر هرات با درنظر گرفتن آموزه‌هایی از قرآن کریم حول محور وحدت، اخوت و برادری گردهم می‌آیند که این موضوع را ما به عینه مشاهده کرده‌ایم .

وی در ادامه گفت: مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حوزه قرآنی از هیچ سعی و مجاهدتی در حد توان برای حاملان قرآن کریم دریغ نخواهد نمود و در حوزه‌های مختلف آموزشی در خدمت جامعه قرآنی افغانستان و شهر هرات است.

خالق نیا در ادامه تاکید کرد:نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درهرات،آمادگی دارد؛ برای آموزش قرآن کریم به صورت مجازی حاضر به برگزاری کلاس‌های آموزشی با حضور اساتید مطرح از جمهوری اسلامی ایران برای اساتید و شاگردان مکتب قرآنی هرات است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کادو شب یلدا

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح