کد خبر : 209200
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 - 11:12

بهترین و بدترین استراتژی های ایجاد بک لینک سئو در سال ۲۰۲۴

بهترین و بدترین استراتژی های ایجاد بک لینک سئو در سال ۲۰۲۴

  خرید بک لینک بک لینک احتمالا یکی از ارائه شده ترین خدمات سئو در سراسر جهان است. اگر اخیراً به پوشه اسپم خود نگاه کرده باشید، خواهید دید که مردم همیشه سعی در فروش بک لینک دارند. این مفهوم بیشتر به عنوان بک لینک و پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی، گسترش وبلاگ، ارسال مهمان شناخته

 

خرید بک لینک

بک لینک احتمالا یکی از ارائه شده ترین خدمات سئو در سراسر جهان است. اگر اخیراً به پوشه اسپم خود نگاه کرده باشید، خواهید دید که مردم همیشه سعی در فروش بک لینک دارند.

این مفهوم بیشتر به عنوان بک لینک و پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی، گسترش وبلاگ، ارسال مهمان شناخته می شود.

 

اگر مدت زیادی نیست که در صنعت سئو کار می کنید، ممکن است شنیده باشید که لینک های خارجی به وب سایت شما برای سئو مفید هستند.

 

چیزی که فراموش می شود این است که بک لینک ها می توانند اثر معکوس داشته باشند، یعنی دریافت پنالتی گوگل در وب سایت شما.

 

زیرا یک چیز وجود دارد که گوگل بیشتر از همه آن را تایید نمی کند: بک لینک هایی که برای اهداف سئو ایجاد شده اند.

 

گوگل اساساً هر رویکرد بک لینک دهی برای اهداف سئو را طرح های پیوند می نامد، در زیر بیانیه گوگل درباره بک لینک بیلدینگ چیست:

 

همانطور که از بیانیه گوگل می بینید، هر آژانس سئوی که بک لینک را به روشی که آن را توصیف و مشاهده می کند ارائه می دهد، دستورالعمل های وب مستر گوگل را نقض می کند.

 

این به تنهایی باید دلیل کافی برای حرکت نکردن با یک استراتژی بک لینک باشد.

 

اثر یک کمپین بک لینک استراتژیک نیز با لینک مزارع مرتبط است. با این حال، اکثر سئوکاران احتمالا آنها را بک لینک سازی مصنوعی یا به سادگی یک استراتژی بک لینک می نامند.

 

اکثراً این بدترین کاری است که می توانید انجام دهید.

 

معامله گوگل با بک لینک ها چیست؟

از زمان آپدیت فلوریدا در سال ۲۰۰۳، گوگل به بک لینک های مصنوعی اعلام جنگ کرده است. از آن زمان، گوگل در حال ساخت و توسعه مکانیسم های کنترلی است که به طور خاص برای تضعیف چنین تلاش های بک لینک طراحی شده اند.

 

اگر شما یکی از سئوکاران قدیمی از سال ۲۰۱۵ هستید، هنوز هم ممکن است فکر کنید بک لینک ها برای سئو خوب هستند. اما از آنجایی که در حال حاضر سال ۲۰۲۴ است، از دیدگاه سئو می توان این را دهه ها دانست. در نظر بگیرید که هر سال در سئو مانند ۱۰ سال در زندگی واقعی است. به همین سرعت همه چیز در دنیای سئو تغییر می کند.

 

  • مشکل بک لینک چیست؟

 

به زبان ساده، گوگل قادر است بک لینک های خریداری شده را تشخیص دهد.

 

گوگل چگونه می داند؟

برای درک اینکه گوگل چگونه استراتژی بک لینک را شناسایی می کند، لازم نیست نابغه باشید:

 

گوگل تاریخچه یک وب سایت و چگونگی زنده شدن بک لینک ها به آن وب سایت را در طول زمان می داند. اگر به طور ناگهانی، از روزی به روز دیگر، صدها بک لینک در وب سایت شما ظاهر شود، گوگل پرچم قرمز را بالا می برد و فاجعه از آنجا شروع می شود.

 

با این حال، اگر همه بک لینک ها بک لینک های باکیفیت بودند، گوگل همچنان می دانست که چگونه یک کمپین بک لینک ایجاد شده است که برخلاف دستورالعمل های گوگل است.

 

آنچه گوگل می خواهد

گوگل می خواهد بک لینک ها به روشی طبیعی توسعه یابند.

 

گوگل از کاربران می‌خواهد که بک لینک‌ها را بر اساس علاقه و اراده خود قرار دهند، نه اینکه توسط مکانیسم‌های خودکار یا کمپین‌های آغاز شده ایجاد شوند.

 

هیچ اشکالی در ایجاد یک استراتژی بک لینک که با خط مشی گوگل مطابقت دارد وجود ندارد.

 

با این حال، این تلاش نیازمند مهارت و حساسیت خاصی است که در این مقاله در زیر به آن می پردازم.

 

اما قبل از انجام این کار، ضروری است که بدانید اگر این کار را به روش صحیح انجام ندهید چه اتفاقی می‌افتد، زیرا عواقب آن نمی‌تواند شدیدتر باشد.

 

عواقب پنالتی گوگل

اگر گوگل متوجه شود که بک لینک های شما kosher نیستند، سایت شما به اصطلاح Manual Action دریافت می کند.

 

در این حالت گوگل از طریق کنسول جستجوی گوگل هشداری را به مدیر وب سایت – که شما هستید – ارسال می کند. در نتیجه، وب سایت به آرامی از صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ناپدید می شود.

 

کاهش در تجزیه و تحلیل خود را خواهید دید که افراد کمتر و کمتری از وب سایت شما بازدید می کنند.

 

من شخصاً در وب‌سایت‌هایی که اعلان «اقدام دستی» از Google دریافت کرده‌اند، تا ۹۰ درصد و بیشتر از دست دادن ترافیک را تجربه کرده‌ام.

 

با یک اقدام دستی Google، وب سایت می تواند چندین ماه یا سال طول بکشد تا از چنین جریمه ای بازیابی شود.

 

من در طول سال ها به بسیاری از مشتریان کمک کرده ام تا جریمه آنها حذف شود. اگر مشتری از چنین خدمات و استراتژی های ایجاد بک لینک همانطور که در بالا توضیح داده شد استفاده کرده باشد، پاکسازی بک لینک های منفی یک تلاش بسیار طاقت فرسا در سئو است. به خصوص به این دلیل که این فرآیند می‌تواند چندین ماه طول بکشد و زمان با ارزشی را به همراه داشته باشد که می‌توانست صرف اقدامات مثبت سئو شود. فرآیند تمیز کردن، صبر مشتری و تیم سئو را نیز آزمایش می کند.

 

وظیفه عملیات نجات مانند این شناسایی تمام پیوندهای ایجاد شده مصنوعی و ایجاد یک لیست است. در مرحله بعد، این لیست با فرمت به اصطلاح Disavow در گوگل آپلود می شود. سپس گوگل این پیوندها را در آن لیست نادیده می گیرد که اساساً به این معنی است که آنها دیگر به عنوان فاکتورهای رتبه بندی در نظر گرفته نمی شوند. و این چیزی است که شما می خواهید: می خواهید به گوگل بگویید که دیگر این پیوندها را در نظر نگیرد.

 

آخرین مرحله ارسال یک پیام شخصی به گوگل به نام درخواست مجدد است. پس از این، ممکن است چندین هفته یا چند ماه طول بکشد تا یک کارمند Google این پیوندها را بررسی کند و تصمیم بگیرد که آیا همه بک لینک های هرزنامه موجود در آن لیست رد کردن فهرست شده اند یا خیر. معمولاً Google سپس پیامی می‌فرستد مبنی بر اینکه فهرست انکار کامل نیست و نمی‌تواند مجازات را حذف کند – تجربه من این است که بیشتر اوقات وقتی لیست رد کردن را برای اولین بار به‌روزرسانی می‌کنید اتفاق می‌افتد. در این حالت، لیست رد کردن باید گسترش داده شود و این روند تکرار شود تا گوگل در نهایت لیست انکار را کامل بپذیرد و سپس درخواست تجدید نظر را بپذیرد.

 

در سابقه بیش از ۲۰ ساله خود به عنوان یک سئو، من روی بی شماری “درخواست های تجدید نظر” کار کرده ام، و در همه موارد، مشتری یک کمپین بک لینک را در دست گرفته است، بنابراین خود را در این آشفتگی قرار داده است. در بیشتر موارد، آنها کمپین های Backlink را یا توسط خودشان یا از طریق یک آژانس SEO راه اندازی کرده بودند.

 

در موفق ترین مورد من، من توانستم بعد از سومین درخواست تجدید نظر، جریمه را حذف کنم، که بسیار نادر است. معمولاً ۲۰ یا بیشتر درخواست تجدید نظر لازم است تا زمانی که Google لیست انکار را تأیید کند. مشکل اینجاست که تقریباً غیرممکن به نظر می رسد که همه بک لینک های مشکوک را که گوگل مصنوعی می داند، تشخیص دهد. از آنجایی که گوگل به ما نمی گوید کدام یک را دوست ندارد، یک فرآیند تحقیق مفصل با استفاده از ابزارهای SEO مبتنی بر اشتراک ضروری است.

 

هنگامی که درخواست تجدید نظر پذیرفته شد، رتبه بندی کلمات کلیدی از دست رفته به هیچ وجه به SERP باز نمی گردد. آنها معمولا گم می شوند و وب سایت باید Google Trust را از ابتدا بازسازی کند.

 

یک کمپین سئو پیچیده برای قرار دادن وب سایت در جایی که قبلا بود مورد نیاز است.

 

  • قانون ساده است: شما هرگز نباید در معرض مجازات گوگل باشید.

 

ایجاد بک لینک موضوع بسیار حساسی است و اگر به عنوان بخشی از کمپین سئو ارائه می شود، شک و تردید را توصیه می کنم. به نظر من آژانس های سئو در سال ۲۰۲۴ با تجربه سازمانی نباید این سرویس را ارائه دهند. اگر چنین است، می خواهید بفهمید که چه تکنیکی پشت آن است. برخی از کمپین های بک لینک شامل یک رویکرد تمیز و سازگار هستند – در ادامه بیشتر.

 

با این حال، به نظر من، این مورد ساخت بک لینک است: شما اساسا فقط منتظر هستید که یک روز این اقدام دستی را از Google دریافت کنید. ممکن است هفته ها یا سال ها طول بکشد.

 

  • من نمی توانم به اندازه کافی بر خطرات ایجاد بک لینک تاکید کنم.

 

تقریباً بعد از سال ۲۰۲۰، شایعات حاکی از آن است که گوگل دیگر حتی به وب سایت ها هشدار نمی دهد.

 

مفهومی به نام Ghost Banning یا Shadow Banning می‌تواند به شرکت‌هایی مانند Google کمک کند تا پایگاه‌های خود را بدون هشدار وب‌سایت‌ها پوشش دهند تا از شکایت‌های احتمالی جلوگیری کنند. این بدان معناست که وب‌سایت شما می‌تواند کمتر قابل مشاهده باشد بدون اینکه هیچ هشدار یا اقدام دستی در کنسول جستجوی Google شما نشان داده شود.

 

در نتیجه، یک استراتژی بک لینک که ممکن است شروع کرده باشید می تواند توسط موتور جستجو بدون اطلاع شما مجازات شود.

 

چگونه یک استراتژی بک لینک تمیز بسازیم

در همین حال، باید روشن باشد که ورودی های انبوه در فهرست ها، کتاب های مهمان و هر چیز مشابه یک تابو مطلق است. بک لینک در یک وب سایت تنها زمانی معنا دارد که محتوا واقعاً نیاز به پیوند دادن به وب سایت شما داشته باشد زیرا به کاربر کمک می کند و مرتبط است.

در اینجا یک مثال وجود دارد: اگر وب سایت شما در مورد هوش مصنوعی است و یک وبلاگ نویس مقاله ای در مورد آن موضوع می نویسد و به مقاله شما پیوند می دهد، این یک بک لینک از نظر موضوعی مرتبط در نظر گرفته می شود و توسط گوگل به طور مثبت مشاهده می شود.

 

اما مراقب باشید: اگر هر یک از مقالات این وبلاگ نویس به موضوعات مختلفی می پردازد و هر بار به یک وب سایت مرتبط با موضوع پیوند می دهد، گوگل از قبل می داند که این وبلاگ نویس خدمات بک لینک خود را می فروشد. در این مورد، وب‌سایت وبلاگ‌نویس ممکن است قبلاً به این شکل پرچم‌گذاری شده باشد و بک لینک را می‌توان به عنوان سئو منفی طبقه‌بندی کرد. به این ترتیب است که شما خطر یک اکشن دستی یا Shadow Bann شدن را دارید.

 

بک لینک نباید در وب سایت هایی قرار داده شود که اساسا بک لینک را به یک مفهوم تبدیل کرده اند. برایان دین از بک‌لینکو، یکی از کارشناسان برجسته در ساخت بک لینک، توصیه می‌کند فهرستی از شرکای بالقوه بک‌لینک ایجاد کنید، در عین حال از مراکز بزرگی که از مقالات و بک لینک‌ها از منابع خارجی درآمدزایی می‌کنند، اجتناب کنید. این همچنین شامل وب سایت هایی مانند فوربس، تایمز، مانی، بیزینس ویک و بسیاری دیگر می شود.

 

برای یک استراتژی بک لینک سالم، باید مطمئن شوید که وب سایت تمام این ویژگی ها را دارد:

 

  • بک لینک ویرجین
  • تنظیم بک لینک بخشی از مفهوم نیست و محصول وب سایت نیست.
  • ارتباط موضوع
  • وب سایت باید با موضوع شما مرتبط باشد – هر چه وب سایت به موضوع شما نزدیکتر باشد، بهتر است.
  • امتیاز اسپم پایین
  • سودمند است که به moz.com نگاهی بیندازید تا ببینید امتیاز هرزنامه وب سایتی که می خواهید یک بک لینک در آن قرار دهید چقدر است. اگر امتیاز هرزنامه بالا باشد، تنظیم یک بک لینک در آنجا توصیه نمی شود.
  • Domain Authority
  • و در حالی که در آن هستید، Domain Authority (DA) وب سایت را بررسی کنید و ببینید آیا ارزش مبارزه را دارد یا خیر.
  • عواقب
  • از عواقب آن آگاه باشید، که با این وجود تمام تلاش های شما ممکن است منجر به جریمه شود.

 

در بیشتر موارد، یک بک لینک با تماس با مدیر وب سایت معروف به Backlink Outreach ایجاد می شود. نامه پوششی نیز یک فرآیند ارتباطی است که باید آماده شود. آنها راه های زیادی برای ایجاد انگیزه در سایر مدیران وب سایت برای قرار دادن بک لینک برای شما هستند. همچنین به یاد داشته باشید که می خواهید نحوه استفاده از بک لینک را کنترل کنید. استفاده از بک لینک باید تا حد امکان طبیعی به نظر برسد.

 

سئوی موفق بدون بک لینک

در تجربه من، بک لینک ها هنوز هم ممکن است کمی به سئوی شما کمک کنند، اما به اندازه سال ها قبل اهمیت ندارند. به دلیل محبوبیتی که امروزه بک لینکینگ هنوز دارد، بیشتر توسط آژانس های سئو سنتی که مدتی است در اطراف بوده اند، ارائه می شود و هنوز هم همان یا فرآیندهای مشابه سال های قبل را دنبال می کنند.

 

درست است که اگر تجربه سئو ندارید، داشتن بک لینک ممکن است نوعی تأثیر بگذارد – زیرا اساساً هیچ چیز دیگری وجود ندارد.

 

در سال ۲۰۲۴، وب سایت های بدون بک لینک به راحتی می توانند رتبه های بسیار بالایی داشته باشند. به عنوان مثال، استراتژی های سئو خوب که شامل محتوای باکیفیت می شود، حتی بدون داشتن یک بک لینک نیز این امکان را دارند که بسیار موفق باشند.

 

موفقیت بزرگ مشتریان و همچنین رقبا می تواند به رشد نجومی، ترافیک بالا و تبدیل بدون بک لینک دست یابد.

 

ایجاد بک لینک می تواند یک عامل موفقیت باشد، اما از سال ۲۰۲۴ دیگر کلیدی برای سئو نیست. مانند همیشه در سئو، آنها عوامل بسیار دیگری هستند که می توانند به یک کمپین سئو موفق منجر شوند.

 

در پایان

ایجاد بک لینک در ابتدای کمپین سئو به هیچ وجه توصیه نمی شود، زیرا گوگل می داند که هیچ وب سایتی نمی تواند یک شبه بک لینک دریافت کند. به خصوص وب سایت هایی با محتوای کم اما با بک لینک های زیاد شک گوگل را بر می انگیزد.

حدود ۱۰ سال پیش، می‌گفتم که بک‌لینک‌سازی تنها زمانی باید حل شود که سایر اقدامات سئو با موفقیت مورد بهره‌برداری قرار گیرند و ایجاد بک لینک تنها کاری است که باید انجام شود.

 

اما در سال ۲۰۲۴، نمی توانم دلیلی ببینم که چرا یک کمپین جدی سئو باید در ساخت بک لینک شرکت کند.

 

به جای خطر سقوط وب سایت خود، منطقی تر است که تلاش خود را برای ایجاد استراتژی های سئو معتبر و مستحکم، با ایجاد محتوای ساختار یافته ای که افراد به آن علاقه مند هستند، به کار گیرید. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تعمیر گیربکس لیفان

دمپر موتور مشعل

فتوسل مشعل

شیر فشار شکن

رله مشعل

شیر برقی گاز

امداد خودرو

قالیشویی شرق تهران

ساخت غرفه ارزان در نمایشگاه بین المللی

قهوه سوپریم دکتر بیز

قرص لاغری بلک اسلیم

قطعات کامپیوتر و سرور

واچ تایم یوتیوب

سلفون opp

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح