کد خبر : 132820
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 - 21:28

برگزاری آیین “خون صلح” در هرسین/ قاتل پس از ۵ سال بخشیده شد

برگزاری آیین “خون صلح” در هرسین/ قاتل پس از ۵ سال بخشیده شد

ایسنا/کرمانشاه مراسم خون صلح در رابطه با پرونده قتلی که سال ۹۴ در هرسین رخ داده بود برگزار شد و یک محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت. پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، در این مراسم در تشریح جزئیات این پرونده اظهار کرد: حدود شش سال پیش به

برگزاری آیین "خون صلح" در هرسین/ قاتل پس از 5 سال بخشیده شد

ایسنا/کرمانشاه مراسم خون صلح در رابطه با پرونده قتلی که سال ۹۴ در هرسین رخ داده بود برگزار شد و یک محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، در این مراسم در تشریح جزئیات این پرونده اظهار کرد: حدود شش سال پیش به واسطه اختلافی ناچیز و کم اهمیت، متاسفانه جوانی فوت می‌کند و عده‌ای مجروح می‌شوند و در پی اختلافات صورت گرفته تعدادی زیادی از خانه‌های مردم تخریب و تعداد زیادی از مردم به نقاط دیگر مهاجرت کردند و زیان‌های مادی و معنوی زیادی بر مردم وارد شد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد بودیم که با برگزار مراسم خون صلح این اختلافات کنار گذاشته شد، گفت: کرمانشاه ظرفیت بزرگی برای صلح و سازش دارد، چراکه استانی است که مردم در کمال آرامش زندگی می‌کنند و می‌توانند در صلح و سازش برای کل کشور الگو باشند، لذا می‌طلبد مردم پا جلو بگذارند و برای سازش تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد: امروز در قوه قضاییه صلح و سازش یکی از مباحثی است که ریاست دستگاه قضا به آن توجه دارد و معتقد است که منجر به آرامش در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: بحث توسعه صلح و سازش یکی از مباحثی است که در استان کرمانشاه به دنبال آن هستیم و مردم نیز باید کمک کنند.

وی افزود: در هر روستایی پیگیری کردیم تا همکاران قضایی، اعضای ستاد مصلحین را به ما معرفی کنند؛ چراکه اعتقاد داریم تمام پرونده‌ها و اختلافاتی که مردم دارند در ستاد مصلحین مطرح و به سازش ختم شود.

توسلی زاده تاکید کرد: مجازات آخرین راه چاره است، ولی اگر برخی مجازات نشوند دست از هنجارشکنی بر نمی‌دارند، اما برخی اختلافات نیز با حکم قضایی حل نمی‌شود و امروز در دادگستری‌ها پرونده‌هایی داریم که اگرچه حکم قضایی داده شده، اما بازهم طرفین دعوای جدیدی را مطرح می‌کنند، چون اختلاف از بین نرفته است.

جبار تجری رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه نیز گفت: کرمانشاه همواره در حوزه صلح و سازش پیشتاز بوده، تا جایی که با رویکرد دستگاه قضایی در یازده ماهه امسال بیش از ٢٣ فقره پرونده قتل که آماده اجرا بود به سازش ختم گردید و از بیش از ١٠٢ هزار فقره پرونده‌ای که به شورای حل اختلاف وارد شده بود بیش از ٣۵ درصد آن به صلح و سازش رسید.

وی ادامه داد: ستاد مصلحین استان حدود ۶٠٠ نفر عضو دارد و بر اساس آن ما این ظرفیت را داریم که در هر روستا پرونده‌ها را به صلح و سازش برسانیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح