کد خبر : 176593
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دی 1400 - 17:58

برداشت‌های متفاوت از متون دین نباید منشأ چالش بین علما باشد

برداشت‌های متفاوت از متون دین نباید منشأ چالش بین علما باشد

ایسنا/کردستان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، گفت: باورها، اندیشه‌ها و برداشت‌های متفاوت از متون دین نه تنها هرگز نباید منشأ چالش بین علمای دین و جامعه باشد، بلکه باید زمینه تعامل فکری، تضارب آرا و تقویت ابعاد علوم و آگاهی‌ها و شناخت معارف دینی شود. حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، در نشست علما و روحانیون شیعه و اهل

ایسنا/کردستان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، گفت: باورها، اندیشه‌ها و برداشت‌های متفاوت از متون دین نه تنها هرگز نباید منشأ چالش بین علمای دین و جامعه باشد، بلکه باید زمینه تعامل فکری، تضارب آرا و تقویت ابعاد علوم و آگاهی‌ها و شناخت معارف دینی شود.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، در نشست علما و روحانیون شیعه و اهل تسنن که با موضوع «نقش روحانیون در کاهش آسیب‌های اجتماعی» امروز، ۲۹ بهمن‌ در مجتمع نور استان برگزار شد، اظهار کرد: علما و روحانیون کسوت هدایتگری، تبلیغ و ترویج دین را در حیات و زندگی اجتماعی خود برعهده دارند.

وی افزود: امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام انسان‌ها در زیست اجتماعی خود در شرایط بسیار سخت و حساسی به سر می‌برند که این شرایط هر صنف و طبقه‌ای را در حوزه مأموریتی خود با چالش‌هایی مواجه کرد، بر همین اساس کار در حوزه مأموریتی علما، فضلا و کسانی که نقش و کارکرد تربیتی، تبلیغی و ترویج دین را دارند، دشوارتر هم شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، بیان کرد: امروزه زمینه‌های تربیتی و تبلیغی دین با مشکل و چالش‌های متعددی مواجه شده که هم اصل تبلیغ و ترویج دین و هم پذیرش محتوای تبلیغ را با مشکل روبه‌رو کرده است، جامعه هدف و مخاطبان تبلیغ دین اگر در شرایط ناملایم و دشوار اجتماعی قرار بگیرند، پذیرش محتوای تبلیغ دین برای آن‌ها به راحتی صورت نمی‌گیرد و این امر کار تبلیغ را با مشکل مواجه خواهد کرد.

حجت‌الاسلام حاتمیان افزود: یکی از ویژگی‌های مکتب و دین اسلام نظم و انضباط اجتماعی است که در این راستا بهتر است تمام برنامه‌ها و امور اجرایی در حوزه تبلیغ دین برای اثرگذاری بیشتر به صورت منظم و منسجم برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی ما بر شنیدن سخنان مخالف نظر و دقت در اندیشه‌ها، تفکرات، برداشت‌ها و قرائت‌های متفاوت از متون دین تأکید شده است، بیان کرد: این باورها، اندیشه‌ها و برداشت‌های متفاوت از متون دین نه تنها هرگز نباید منشأ چالش بین علمای دین و جامعه باشد، بلکه باید زمینه تعامل فکری، تضارب آرا و تقویت ابعاد علوم و آگاهی‌ها و شناخت معارف دینی شود لذا بیان دیدگاه‌ها، نظرات و اندیشه‌ها برای ما مغتنم شمرده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان افزود: ما در اداره تبلیغات اسلامی از روحانیون و علمای اهل سنت و تشیع و اساتید دانشگاهی در استان کردستان انتظار داریم تا از برنامه‌ها و رویکردها این ارگان تبلیغی و دینی انتقاد کنند و به ما ارائه طریق بدهند.

وی در پایان یادآور شد: اداره تبلیغات اسلامی یک نهاد فرهنگی و تبلیغی بوده که بر اساس میزان اندک شناخت و دستورالعمل‌ها و رصد وضعیت فرهنگی اجتماعی استان یک سری برنامه‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم اما با همفکری، هم‌اندیشی و تعامل ارزنده علما و روحانیون استان می‌توان برنامه‌های مفیدتر و مستمرتر و اثرگذارتری را در سطح استان اجرا کنیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کادو شب یلدا

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح