کد خبر : 206652
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 بهمن 1401 - 19:14

با لیسانس مهندسی به در امد ماهیانه ۱۰۰ میلیون برسید!!!،

با لیسانس مهندسی به در امد ماهیانه ۱۰۰ میلیون برسید!!!،

  امروزه با پیشرفت صنعت کشور درعلی الخصوص صنایع پایین دستی که نیاز به جرثقیل های سقفی دارند ، این جرثقیل ها بعنوان ماشین الات کمک سرشاری را به نیروی انسانی کرده اند. مهندس برق یا مهندس مکانیک با دانشی که در دانشگاه های کشورفرا گرفته اند به راحتی میتوانند این ماشین الات  را طراحی

 

امروزه با پیشرفت صنعت کشور درعلی الخصوص صنایع پایین دستی که نیاز به جرثقیل های سقفی دارند ، این جرثقیل ها بعنوان ماشین الات کمک سرشاری را به نیروی انسانی کرده اند. مهندس برق یا مهندس مکانیک با دانشی که در دانشگاه های کشورفرا گرفته اند به راحتی میتوانند این ماشین الات  را طراحی و ساخت را یا با تولید قطعات جرثقیل سقفی به درامد های بالا برسند.

تاریخچه 

جرثقیل سقفی وسیله ای است که برای جابجایی اجسام سنگین طراحی شده است و اولین بار در مصر باستان برای جابجایی تخته های سنگی بزرگ برای ساخت اهرام ثلاثه مصر استفاده شد. در آن زمان جرثقیل ها از طناب، خزنده و قلاب تشکیل می شد و اجسام سنگین را به صورت ساده یا مرکب با نیروی دست انسان یا با حیوانات جابه جا می کردند. در زمان های قدیم از جرثقیل ها بیشتر برای ساختن ساختمان ها و حفر چاه و کشیدن آب استفاده می شد. با پیشرفت علم و توسعه صنایع مختلف، استفاده از جرثقیل ها هر روز در حال افزایش است و شکل و نوع آنها نیز بیشتر می شود. بیشتر در دوران بخار، جرثقیل ها توسط توربین های بخار کار می کنند و جرثقیل ها با بخار کار می کنند، اما پس از اختراع الکتریسیته و موتورهای الکتریکی، جرثقیل ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم با کمک پمپ های هیدرولیک با موتور دی الکتریک تغذیه می شوند. اولین جرثقیل سقفی ایرانی توسط یک شرکت انگلیسی برای حفاری چاه نفت در شهر مسجد سلیمان در جنوب کشور وارد ایران شد. این جرثقیل می تواند بار ۲۰ تنی را به صورت عمودی و با چرخش ۹۰ درجه ای جابجا کند. جرثقیل با موتور احتراق بنزینی کار می کند و نیروی ایجاد شده توسط گیربکس به قرقره کابل فلزی و در نهایت قلاب جرثقیل منتقل می شود.

سازه جرثقیل سقفی

ساختار جرثقیل
سازه های جرثقیل های صنعتی بسته به ظرفیت بالابری و دهانه، پروفیل های استاندارد آماده یا پروفیل های جوشی هستند.
پل های بزرگ معمولاً از ورق st37 یا st52 ساخته می شوند. در جرثقیل های یک تیر، بالابر معمولاً از لبه صفحه زیرین آویزان است، در حالی که در جرثقیل های دو تیر، بالابر روی ریلی متصل به بال پل حرکت می کند.
ساختار جرثقیل بر اساس استانداردهای بین المللی و به طور کلی بر اساس استانداردهای CMAA آمریکا و DIN15018 آلمان طراحی شده است. جوشکاری سازه های سقفی و جرثقیل دروازه ای بر اساس WPS/PQR و بر اساس استانداردهای AWS-D.1.1 با جوشکاران حرفه ای دارای گواهی جوشکاری انجام می شود. در طراحی جوش باید موارد بسیار حساسی رعایت شود تا سازه در معرض اعوجاج های ناخواسته قرار نگیرد و در هنگام بارگذاری انعطاف مناسبی داشته باشد.
برای رعایت استانداردهای مختلف در پل ها، کنسول معکوس را در ساخت پل می بیند که طبق استاندارد CMAA، سیستم کنسول اصلی در نظر گرفته می شود. انحنای پل در استانداردهای مختلف متفاوت است، اما بسیار نزدیک است و توجه به این نکته ضروری است که ایجاد این انحنا از حرکت افقی وینچ جرثقیل تحت حداکثر بار پشتیبانی می کند، اما در حین ساخت، از بالابر معکوس مراقبت کنید. ، در برخی موارد ضروری نیست. البته در هنگام اعمال بار، انحراف حاصله نباید بیشتر از مقدار استاندارد باشد.
برای محافظت از ساختار جرثقیل در برابر خوردگی، طبق سطح SSPC تمیز می شود و در شرایط عادی با حداقل ۸۰ میکرون رنگ بر پایه رزین آلکیدی پوشانده می شود. میزان تمیز کردن بستگی به نوع رنگ و میزان حفاظت مورد نیاز در برابر خوردگی دارد. در شرایطی که خوردگی طبیعی زیاد است، از سه لایه رنگ غنی از روی، پلی اورتان و اپوکسی استفاده می شود. رنگ استاندارد در ساخت جرثقیل سقفی و دروازه ای زرد است که در صورت درخواست مشتری می توان از رنگ های دیگر نیز استفاده کرد.

برق جرثقیل سقفی

از ابتدا و با شروع نصب جرثقیل های سقفی روش برق رسانی طولی و عرضی با یکی از روش های زیر انجام میشد که با توجه به متراژ وکاربرد از روش های زیر استفاده میشود.

۱) C-Rail و کابل

۲) Bus Bar یا شینه برق رسان

۳) کابل جمع کن

 

C-Rail و کابل

در این روش از شاخه های سی ریلی استفاده می شود که با نصب انها به واسطه بست های مربوطه و با استفاده از قرقره ها که داخل ریل ها می باشد برق رسانی انجام می شود.

شینه برق رسان

شینه تشکیل شده از یک یا چند مقاطع پروفیل شکل که به صورت الومینیوم یا به صورت پی وی سی میتواند باشد . نوع تکی که بعنوان شین بسته معروف می باشد دارای ۴ خط مسی داخل این پروفیل دارد که به وسیله جاروبک جریان را به موتور می رساند  .در زیر میتوانید عکس  جاروبک را مشاهده کنید.

 

کابل جمع کن

همانطور که گفته شد ما در جاهای ممکن است از جرثقیل های دروازه ای با مسیر های طولانی استفاده کنیم مانند بنادر و ایستگاهای تخلیه که در این سیستم ها چون در فضای های ازاد هستن و استفاده از شین و سیستم های ریلی مقدور نمی باشد از سیستم کابل جمع کنی استفاده میکنیم که کابل با استفاده از انرژی جنبشی ذخیر شده در فنر(مانند سیستم کابل جاروبرقی) باز و بسته می شود

سیستم های اصلی در بالا معرفی شما شده است ، گروه مهندسی اریان صنعت  ariyansanat.ir  اماده همکاری با فارغ التحصیلان رشته مهندسی جهت اموزش و امادگی برای حضور در بازار کار اعلام میدارد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فلت تی ئی
رشته آش
کاکتوسو
شکرو
رب فود
بیبی لازم
آی شیکر
کرم ارده
آجیل کار
تایپیستو
رب گوجه
آنلاین ناتس
لوتوس کود
آی روغن
گزدار

خرید رپورتاژ آگهی

شرکت زیمنس در تهران