کد خبر : 201067
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهریور 1401 - 14:54

ایمپلنت فوری دندان، خوب یا بد؟

ایمپلنت فوری دندان، خوب یا بد؟

اگر شما نیز یک دندان یا چندین دندان از دست داده اید، احتمالا می دانید که گزینه های مختلفی برای شما وجود دارد. برای مثال، پروتزهای مصنوعی مانند بریج یک انتخاب هستند. با این حال، برای بسیاری از افراد، یک راه حل طلایی و ایده آل، ایمپلنت دندان می باشد. در چند دهه اخیر، ایمپلنت

اگر شما نیز یک دندان یا چندین دندان از دست داده اید، احتمالا می دانید که گزینه های مختلفی برای شما وجود دارد. برای مثال، پروتزهای مصنوعی مانند بریج یک انتخاب هستند. با این حال، برای بسیاری از افراد، یک راه حل طلایی و ایده آل، ایمپلنت دندان می باشد.

در چند دهه اخیر، ایمپلنت های دندانی یک جایگزین فوق العاده برای دندان های از دست رفته شده اند. با این حال، جایگذاری ایمپلنت ممکن است چندین ماه طول بکشد. همین مدت زمان منجر به شرایطی می شود که در آن بیماران مجبور هستند از پروتزهای متحرک استفاده کنند.

در سال‌های اخیر، فرآیند نوینی به نام ایمپلنت فوری دندان به میان آمده است که امکان اتصال تاج یا بریج موقت را در روز کاشت ایمپلنت فراهم می کند. با انجام این کار، یک راه حل زیبایی شناختی فوری و در بسیاری از موارد  یک راه حل کاربردی نیز به بیماران ارائه داده خواهد شد.

C:\Users\Arya\Desktop\003.JPG

شرایط مناسب برای ایمپلنت فوری دندان کدامند؟

اگرچه این نوع درمان در همه موارد مناسب نیست، اما تجربه بالینی نشان داده است که با توجه به برخی شرایط، استفاده از پروتکل بارگذاری فوری اغلب بهترین راه عمل است. البته برای برخی، هزینه نیز بسیار حائز اهمیت است. به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان فوری به دلیل ساخت پروتز موقت تا حدودی از ایمپلنت معمولی بیشتر است.

اما آیا می دانید منظور دقیق از این “شرایط مناسب” چیست؟

در حالی که مهارت و تکنیک جراحی و یا به عبارتی تخصص دندانپزشک، از فاکتورهای بسیار موثر در این پروسه هستند، جنبه های مهم دیگری نیز وجود دارد که موفقیت آمیز بودن ایمپلنت فوری و در عین حال به حداقل رساندن خطر را تضمین می نمایند:

  • کیفیت یا کمیت استخوان

  • پایداری اولیه ایمپلنت

  • ویژگی های ایمپلنت

  • عادات و رعایت بهداشت بیمار

C:\Users\Arya\Desktop\Capturejjj.JPG

بیایید این نکات را با جزئیات بیشتر بررسی کنیم:

– کیفیت یا کمیت استخوان

حجم و تراکم کافی استخوان برای اطمینان از موقعیت صحیح و پایداری ایمپلنت الزامی است. وقتی پای تقویت استخوان به میان می آید، ثبات ایمپلنت ممکن است تا زمان بهبودی به خطر بیفتد. در چنین مواردی باید یک پروسه با تاخیر در نظر گرفته شود. 

– پایداری اولیه ایمپلنت

پایداری اولیه یکی از عوامل مهمی است که بر موفقیت ایمپلنت تأثیر زیادی داشته و هنگام تصمیم گیری برای ایمپلنت فوری از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

اگرچه هیچ پارامتر علمی تایید شده ای وجود ندارد که تعیین کند چه چیزی به عنوان “پایداری خوب” در نظر گرفته می شود، اما یک دستورالعمل پذیرفته شده معمولاً این است دندانپزشکان نیاز به تغییر پروتکل های مته کاری استاندارد داشته باشند. در واقع باید یک برنامه ریزی دقیق برای تکنیک جراحی خود جهت تسهیل بهبودی انتخاب نمایند.

تا زمانی که از تشخیص و تکنیک صحیح استفاده شده و ایمپلنت به درستی تثبیت شود، هم تحقیقات و هم داده های منتشر شده مبتنی بر شواهد نشان می دهند که هیچ تفاوتی در سطوح موفقیت ایمپلنت دندان فوری در مقایسه با روش سنتی کاشت دندان وجود ندارد.

– ویژگی های ایمپلنت

امروزه بسیاری از طرح‌ های ایمپلنت در دسترس هستند، اما ویژگی‌های خاص برخی برای نصب فوری بهتر از سایرین می باشد. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

یک طرح مخروطی که وقتی به داخل استخوان می‌چرخد، استخوان را به آرامی فشرده ساخته و در نتیجه ثبات بیشتری به همراه دارد یا درمان سطحی که باعث افزایش بهبود سریع و افزایش تماس استخوان با ایمپلنت می شود.

– تعهد بیمار

در حالی که کیفیت استخوان، انتخاب ایمپلنت و مهارت دندانپزشک، مولفه های مهمی در تضمین موفقیت ایمپلنت فوری دندان هستند، این موفقیت بدون همکاری کامل بیمار هیچ معنایی نخواهد داشت.

در حقیقت، بیماران باید کاملاً متعهد به رعایت بهداشت دهان و دندان عالی، خوردن غذاهای نرم، جلوگیری از اعمال نیروی بیش از حد بر روی ترمیم تحت حمایت ایمپلنت و جلوگیری از عادات مضر در طول دوره ادغام استخوانی باشند. 

پس اگر شکی در مورد اینکه آیا بیمار واقعاً می تواند این تعهد را انجام دهد وجود دارد، پزشک باید گزینه های دیگری را به او معرفی نماید.

آیا امکان همزمان پیوند استخوان با ایمپلنت فوری دندان وجود دارد؟

خیر، در صورت عدم استخوان کافی فک، بیمار باید تحت جراحی پیوند استخوان قرار بگیرد و پس از ۵ تا ۶ ماه ایمپلنت دندان برای او انجام خواهد شد.

سن مناسب برای ایمپلنت فوری چند سال است؟

ایمپلنت فوری محدودیت سنی ندارد، اما بهتر است با از دست دادن دندان اصلی برای کاشت آن اقدام شود.

C:\Users\Arya\Desktop\Immediate Loadin.jpg

در پایان این مطلب، شاید هنوز هم این سوال در ذهن شما باشد که ایمپلنت فوری دندان خوب است یا بد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر شرایط مناسب بالا را داشته باشید، این روش می تواند یک راه حل فوق العاده برای شما باشد.

اما در هر صورت، فراموش نکنید که اگر به دنبال یک تکنیک حرفه ای برای بهبود ظاهر، عملکرد و طول عمر ایمپلنت دندان هستید، حتما به یک کلینیک دندانپزشکی تخصصی مراجعه نمایید. 

کلینیک تخصصی دکتر شهاب محمدی، drmohammadi.com، یکی از بهترین و شناخته شده ترین مراکز ایمپلنت در تهران است که شما می توانید با خیال راحت برای دریافت یک نتیجه عالی به آنجا مراجعه نمایید.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

پریفرم

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

قیمت شیشه اتومبیل

سم سوسک کش قوی

تعمیرگاه نیسان مورانو

تور کربلا

دانلود آهنگ

تبلیغات در ایتا

عمیرگاه نیسان مورانو

واچ تایم یوتیوب

خرید گرافیت خشک

تقویت انتن موبایل

دانلود برنامه صندوق وام خانگی

تعمیر گیربکس لیفان

واچ تایم یوتیوب

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح