کد خبر : 154592
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1400 - 18:42

امضای یک تفاهم نامه برای گنجاندن شرط داوری در قراردادها

امضای یک تفاهم نامه برای گنجاندن شرط داوری در قراردادها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران از گنجانده شدن شرط داوری در عقود و قراردادهای تنظیمی میان موسسات حقوقی و مردم خبر داد. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، علی دیزجی معاون قضایی رئیس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع

امضای یک تفاهم نامه برای گنجاندن شرط داوری در قراردادها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران از گنجانده شدن شرط داوری در عقود و قراردادهای تنظیمی میان موسسات حقوقی و مردم خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، علی دیزجی معاون قضایی رئیس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران با رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مؤسسات حقوقی تهران بزرگ، طی تفاهم نامه‌ای بر درج موضوع داوری در عقود و قراردادهای تنظیمی فی مابین مؤسسات حقوقی و مردم توافق کرد.

وی اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه دعاوی ناشی از قراردادهای تنظیمی فی مابین مؤسسات حقوقی و مردم، توسط داوران منتخب رسیدگی و رأی مقتضی صادر می‌شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری تهران عنوان کرد: این اقدام با هدف کاهش مراجعه مردم به مراجع قضایی و تسریع در حل و فصل اختلافات و توسعه نهاد داوری صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، علت این اقدام از جانب معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران، پیشگیری از وقوع منازعات و اختلافات و دعاوی فی مابین مؤسسات حقوقی و شهروندان است.

در بند الف ماده ۱۱۶ قانون برنامه ششم توسعه، در راستای کاهش مراجعه مردم به مراجع قضایی و تسریع در حل و فصل اختلافات، ایجاد و توسعه نهاد داوری تکلیف شده و در سند تحول قضایی مصوب ریاست قوه قضاییه توسعه روش‌های جایگزین رسیدگی قضایی و ارتقاء و سامان دهی نظام داوری گنجانده شده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح